donderdag 13 november 2014

Totale kerstsfeer


Het is weer tijd om jouw huis extra gezellig te maken! Regelmatig hoor ik dat men het moeilijk vindt om één stijl in je huis te creëren zonder dat het een allegaartje wordt. Dan krijg je de opmerking: 'Ik vind zoveel mooi maar het past niet bij elkaar".

Het werkt het beste om een 'thema' te bedenken waar je je huis in wilt omtoveren. Dat klinkt misschien lastig of veel werk maar dat valt echt mee! Kijk maar eens op mijn Pinterest. Daar verzamel ik steeds weer foto's die ik mooi vind en dan valt je vaak al snel een stijl van foto's op die je vaak pint.


De volgende stap is eens te kijken naar wat je nog in huis hebt. Deze maanden zijn al duur genoeg en je hebt vaak meer dan je denkt. Het valt mij op dat ik veel stoere, Scandinavische foto's heb gepint en ga hier dan ook mee aan de slag. Veel hout, herten, wit-grijstinten, schapenvachten etc.


Hoe leuk is het niet om iets moois uit de natuur te halen?! Het kost niets, je kunt er meteen een herfstwandeling met de kinderen van maken en je hebt echt iets origineels. Maak bijvoorbeeld van een paar mooie takken een kerstster (zie foto links). Dennenappels kun je drogen in de oven!

Verwarm je heteluchtoven voor tot ongeveer 160 – 180 graden en plaats de dennenappels op een bakplaat met bakpapier of aluminiumfolie. Je kunt ze eventueel ook in een ovenschaal leggen. Plaats de dennenappels in de oven en check ze regelmatig zodat ze niet verbranden. Als de dennenappels helemaal openstaan en het sap is eruit gelopen en opgedroogd, dan zijn ze klaar. Dit duurt maximaal een half uurtje.


Wanneer ze klaar zijn en nog een beetje warm, druppel je er wat vanille-essence over en jouw hele huis geurt naar sfeer en kerst!

Decoratieve kleden hoeven niet duur te zijn (denk aan Leenbakker, Kwantum). 


En maak het sfeertje af met mooie kransen! Deze zijn te bestellen bij Blumz.

Veel plezier en inspiratie gewenst!

Warme groet,
Michelle van Zelst-Van Dam


Geen opmerkingen:

Een reactie posten